SCG Nieuws en Mededelingen

Thursday 10 October '24

Algehele ledenvergadering SCG 17 oktober 2024

Algehele ledenvergadering SCG

Op donderdag 17 oktober zal het bestuur de algehele ledenvergadering organiseren in de kantine. Aanvang van de vergadering is 21.30 uur. Wanneer niet 50%+1 lid op dat moment aanwezig is, zal de vergadering met 15 minuten worden uitgesteld. Omstreeks 21.45 uur zal de ledenvergadering dan alsnog geopend worden voor alle aanwezigen!

Onderstaand treffen jullie het verslag aan van de voorgaande algehele ledenvergadering op 28 september 2023;

Verslag algehele ledenvergadering SCG 21-22 / 22-23                                                              28.09.2023

Bij aanvang van de ledenvergadering om 21.30 uur bleek niet 50% + 1 lid aanwezig te zijn. De vergadering werd uitgesteld tot 21.45 uur. Om 21.45 uur starte de Algehele Ledenvergadering van SCG. De aanwezige leden zetten hun handtekening op de presentielijst.

Welkomstwoord door voorzitter; Chayenne Eerlingen.

1. De voorzitter vraagt of een van de aanwezige leden nog op of aanmerkingen heeft op het verslag van de algehele ledenvergadering 21-22 / 22-23. Dit blijkt niet het geval en dus is het verslag hierbij goedgekeurd.

2. Medelingen bestuur:
  • De voetbalweek werd voor de 14de keer georganiseerd op het complex bij SCG. Dit jaar was de eerste keer dat de organisatie volledig in handen van SCG was. De week was met 120 deelnemers een groot succes. Alle vrijwilligers voor deze week, bedankt!
  • Vrijwilligers;
    • John Gorissen heeft na het seizoen 22-23 zijn taken als bestuurslid van SCG neergelegd. Dit betekend dat er binnen het bestuur een vacature vacant is gekomen. Graag wil het overige bestuur John bedanken voor de vele jaren inzet voor SCG en hopen hem nog vaak als supporter langs de lijnen te mogen zien. John bedankt!!
    • Tevens is de functie van wedstrijdsecretaris vacant en zou het bestuur graag deze functie opnieuw laten invullen door een vrijwilliger. Wie oh wie?
    • In het algemeen wil het bestuur graag al haar vrijwilligers bedanken voor hun inzet van het afgelopen jaar en tegelijkertijd hopen wij, dat we mogen vele jaren van jullie steun gebruik mogen maken.
    • Als laatste een oproep aan alle leden om (nieuwe) vrijwilligers aan te melden bij het bestuur.
  • Oud papier ophalen blijkt maandelijks weer een pijn punt te zijn. Het bestuur maakt duidelijk dat we jaarlijks 6 tot 8 duizend euro hiermee binnen halen en dat het zeer zonde zou zijn om dit te verliezen aan een andere vereniging. Dit zou dan ook uiteindelijk voor een 20% contributie verhoging zorgen.

De agenda van het oud papier staat op de site en ieder (18+) lid kan zich aanmelden hiervoor. Personen moeten op tijd aangemeld worden dit i.v.m. controle door RD4. Het bestuur is meerdere keren afgelopen 2 seizoenen door hun op de vingers getikt omdat de administratie m.b.t. personen niet klopte. Ook dit kan leiden tot verlies van de inkomsten.

• Het bestuur is intensief in gesprek met de gemeente over het complex en de velden. In maart is er een brief naar B&W gestuurd met foto’s en opmerkingen vanuit SCG leden. Dit dossier is naderhand nog een keer mondeling toegelicht op het gemeentehuis met desbetreffende wethouder dhr. C.Piatek.
  • Er is afgelopen zomer een nieuwe sponsor commissie samengesteld. Deze gaat proberen nieuwe sponsoren te werven en bestaande sponsoren naar een hoger niveau te trekken. Hierbij word er buiten de sponsorborden intensief gezocht naar shirtsponsoren. Daarnaast zal sociale media meer gebruikt gaan worden om onze sponsoren te promoten.
  • SCG heeft in de zomer een Ballen actie uitgezet en deze heeft geleid tot 60 nieuwe ballen. Deze ballen zijn door donateurs via deze actie mogelijk gemaakt. De actie is zeer positief voor SCG, dank aan alle donateurs

Verslag secretariaat:

Een kleine terugblik op de afgelopen twee seizoenen. Een opstart, een nieuwe fase, ook wel het voetballen na COVID-19. Een crisis die in de ogen van het bestuur veel veranderingen met zich mee heeft gebracht ook voor onze vereniging. En niet veel later worden we landelijk al weer geconfronteerd met de volgende crisissen, te weten de oorlog in Oekraïne, extreme stijgingen van de energieprijzen en daarnaast ook nog een forse stijging van de inflatie. Kortom opnieuw grote uitdagingen die ook zijn weerslag hebben op een voetbalverenging.

Maar de afgelopen twee seizoenen hebben ons als vereniging ook hele mooie dingen gebracht. SCG mag zich inmiddels binnen de gemeente Eijsden-Margraten al jaren een zeer stabiele vereniging noemen met circa 300 tot 325 leden. Bestaande uit vier senioren elftallen, één veteranen elftal en de mannen die op vrijdag 7 tegen 7 spelen met het 35+ team. Verder zijn ook de jeugdteams van SCG niet te missen in de verschillende competities van de KNVB. Ook de afgelopen twee seizoenen is SCG er steeds in geslaagd om circa 100 jeugdleden te laten deelnemen aan de competities.

En als laatste is het bestuur ook zeker net zo trots op de meiden van SCG, die spelen onder het samenwerkingsverband van SVO DVC’16. Ook hier blijven het aantal meiden toenemen en worden er ieder seizoen meer teams ingeschreven.

Naast alle mooie statistieken over leden aantallen en deelnemende teams aan de competities zijn we er als vereniging ook in geslaagd met al die teams van jong tot oud de nodige 3 punten in Gronsveld te houden of mee terug te nemen naar Gronsveld. Verschillende kampioenschappen of bijna kampioenschappen mochten we samen vieren en als kers op de taart was daar afgelopen seizoen de promotie voor ons eerste elftal naar de 3e klasse, via een geweldige nacompetitie strijd, waarbij het oranje-wit als laatste zegevierde in Bunde !!!

Als bestuur kijken we enorm uit naar wat dit seizoen ons allemaal gaat brengen en hopen wij samen met iedereen er een prachtig en vooral sportief seizoen van te maken, waarbij we trots zijn om de kleuren oranje – wit te dragen. Alleen samen zijn we SCG!

1. Verslag penningmeester (verslag gaat over 2 jaar)

Enkele punten:

• Door 2 sterke (sportieve) seizoenen van SCG 1 heeft SCG vrij hoge premie verplichtingen gehad aan de selectie.
  • De prijzen in de kantine zijn iets omhoog gegaan.
  • Er is tegelijkertijd ook gekeken naar de inkoop van onze producten in de kantine. Een van de grootste veranderingen hierin is de overstap naar de Warsteiner.

Kascontrole:

Twee seizoenen zijn gecontroleerd. Conclusie is dat de penningmeester goed voorbereid is en de gevraagde stukken snel te handen had. De kascontrole commissie verleend hierbij dan ook decharge voor het gevoerde beleid.  Omdat deze commissie voor 2 seizoenen heeft gecontroleerd zal er een nieuwe kas controle commissie moeten komen.

Nieuwe leden voor kascontrole:

Roy Custer

Thibeau Goessen

Tom Vissers

Namens het bestuur kascontrole commissie bedankt!

1. Rondvraag:
  • Tom Vissers: Graag iets meer informatie over de Voetbalweek, afsluiting financieel en 15de editie?
    Exacte resultaat is nog niet binnen maar we gaan ervan uit dat dit positief is. Dit mede omdat SCG de organisatie volledig in eigen handen had en 120 kinderen mochten verwelkomen.
    De SCG Voetbalweek moet zorgen voor een financiële buffer in de komende seizoenen.

• Jean Nulens: 2 feestweekenden, hoe zijn die afgelopen?

1ste weekend, jubileumfeest voor SCG dat samen met de Zweitlanceers georganiseerd werd. Dit weekend heeft beide verenigingen geld gekost. Kijkende naar SCG dan zouden we dit geld ook uitgegeven hebben als we een ledenfeest gegeven hadden i.p.v. een heel weekend.

2de weekend is niet georganiseerd door SCG. Hier is gekozen om met een stichting in de weer te gaan. De stichting betaald huur voor gebruik van complex. Hierdoor heeft SCG geen financieel nadeel.

Kijkende over de 2 weekenden heen is het voor SCG op 0 uitgekomen.

• Philip Gorissen:

A.U.B. iedereen die nog niet getekend heeft de Presentielijst aftekenen

Kunnen we ondanks een financieel verlies afgelopen seizoen toch een rondje van de club op einde van de vergadering geven? Het overige bestuur stemt ermee in.

Sluiting

De Voorzitter vraagt aan de aanwezigen om als er iets binnen de teams nodig is dit te melden bij het bestuur. Nogmaals bedankt aan alle vrijwilligers en bedankt aan de aanwezigen.

Trekking ingeleverde zuipkaarten; Jan Segers, Victor Dassen en Patrick Vroemen winnen een zuipkaart

SCG Agenda

Friday 25 October '24